Joga Asztanga

Na zajęcia zapraszamy wszystkich chętnych, niezależnie od poziomu zaawansowania.

W klubie jest kilka mat do wypożyczenia na czas ćwiczeń. Zachęcamy jednak do przyniesienia własnej maty – wtedy praktyka nabiera wymiaru prawdziwie osobistego. Na 2-3 godziny przed zajęciami warto powstrzymać się od jedzenia, a po zajęciach uzupełnić płyny (w trakcie praktyki staramy się nie pić). Ćwiczymy na bosaka w komfortowym stroju.

O metodzie:

Asztanga joga jest zwykle klasyfikowana jako rodzaj jogi dynamicznej, w której asany (pozycje ciała) przeplatane są winjasami (ruchem połączonym z oddechem). Zazwyczaj pozostajemy w asanie na kilka oddechów (z reguły pięć). Na zajęciach poznamy pierwszą serię asztanga jogi, a więc specjalnie opracowaną sekwencję asan, którą wykonujemy
w połączeniu z trzema elementami:
- Oddechem ujjayi (tzw. „oddech wojownika", oddech rozgrzewający)
- Bandami (celowy zacisk mięśni)
- Dristi (punkt koncentracji wzroku)

Praktyka asztangi umożliwia dogłębne oczyszczenie całego ciała, a zintegrowanie oddechu, band i dristi z asanami umożliwia całościową pracę zarówno na poziomie fizycznym jak
i mentalnym. Praktyka jogi wzmacnia i uelastycznia organizm, stawy i mięśnie, oczyszcza organy wewnętrzne, wprowadza symetrię do naszych ciał. Na poziomie mentalnym uspokaja, uczy dystansu i akceptacji. Każda osoba inaczej odbiera jogę i joga dla każdego znaczy coś innego.